Bartendaz

Bartendaz to typowo męski trening, choć powoli kobiety również się do niego przekonują.  W głównej mierze wykorzystuje się tu drążek oraz własną masę ciała. Ćwiczenia wymagają sporej siły oraz konsekwencji, w innym wypadku nie przyniosą rezultatu. Trening bartendaz często nazywany jest także ghetto workout lub street workout ze względu na miejsce ćwiczeń, którym jest otwarta przestrzeń. Zwolenników bartendaz jest coraz więcej. Ćwiczenia popularne są już w Europie Zachodniej, a pewnie w niedługim czasie bardziej znane będą także w Polsce. 

 

Bartendaz narodził się w biednych częściach Nowego Jorku, czyli na Bronxie i Brooklynie. W programie treningowym znajdują się pompki, skłony, przysiady, unoszenia nóg oraz inne powszechnie znane ćwiczenia. Najpierw bartendaz znany był jednie wśród czarnoskórej młodzieży oraz ludzi bezrobotnych, którzy nie mogli pozwolić sobie na korzystanie z siłowni. Ćwiczenia mogli wykonywać jedynie na sprzęcie, znajdującym się na ulicach i w parkach, jak np. drabinki dla dzieci.

 

Bartendaz nie należy do łatwych treningów. Potrzebna jest tu nie tylko siła, ale też umiejętności akrobatyczne. Ewolucje, jakie wykonuje się podczas ćwiczeń należą do bardzo widowiskowych i potrzeba sporo pracy, aby być w stanie je wykonać. Właściwy rytm, nieustanne kontrolowanie swojego ciała oraz doskonała równowaga – te czynniki są niezbędne podczas treningów bartendaz.

 

Pierwsze kroki z tym rodzajem zajęć sportowych to podciąganie się na drążku w różnej pozycji. Ponadto wykonywać należy pompki o wyższym stopniu trudności oraz unoszenia nóg. Ćwiczenia należy poprzedzić porządną rozgrzewką. Warto też zabezpieczyć dłonie jako że większość ćwiczeń wykonuje się na drążku.

 

Uprawiając bartendaz znacząco podnosi się wytrzymałość organizmu. Podczas treningu pracuje wiele partii mięśni. Kilkakrotne powtarzanie ćwiczeń przy ich dużej intensywności pozwala przynieść oczekiwane rezultaty. Bartendaz zaliczyć można do treningu kardio. Ponadto spalany jest tłuszcz, a zwiększona zostaje siła mięśni.

 

Optymalny program treningowy, mający podnieść masę mięśni, bez przeszkód można oprzeć właśnie na ćwiczeniach bartendaz. Pozbycie się zbędnego tłuszczu i większą wytrzymałość oraz siła. Plus do tego zbilansowany system żywieniowy i może uzyskać zadowalające efekty. Trudności może sprawiać jedynie brak odpowiedniego miejsca do ćwiczeń. Sam trzepak nie wystarczy. Jeśli jednak sprzęt w postaci drążka, nie będzie problemem, warto od razu rozpocząć treningi. Wkrótce pojawią się efekty.



O autorze

Autor: Aneta