Trening wyszczuplający sylwetkę

Wakacje się skończyły, a razem z nimi czas, kiedy pozwalałyśmy sobie na zbyt wiele. Na urlopie na pewno nie biegłaś codziennie na siłownię. Do tego nie raz zdarzyło ci się sięgnąć po kiełbaskę z grilla, soczystego hamburgera albo duże lody. Być może teraz odczuwasz efekty tej wakacyjnej diety... Najwyższy czas wrócić do normy.

Zanim jednak przestawisz swój organizm na stare tory, musisz opracować strategię. Nie od razu twoje ciało załapie dawny rytm. Po pierwsze musisz wrócić do systematycznej aktywności fizycznej, a po drugie wdrożyć zdrową dietę opartą na wartościowych posiłkach jedzonych bez pośpiechu.

Trenerzy personalni radzą, by nie ograniczać się tylko do jednego rodzaju treningu. Najlepiej połączyć elementy charakterystyczne dla treningu kardio z ćwiczeniami z treningu siłowego. Jeśli przed urlopem biegałaś na siłownię 5 razy w tygodniu, z pewnością po okresie błogiego lenistwa trudno będzie ci się wdrożyć w taki sam rytm. Poza tym zbyt intensywny trening po czasie bierności może zaowocować kontuzjami, w najlepszym wypadku zakwasami. Rozgrzewaj się więc powoli, liczbę treningów ogranicz do 3 i nie wymagaj od siebie na początku zbyt wiele.

Powrót do pięknej sylwetki zapewnisz sobie nie tylko siłą mięśni, ale także siłą woli. Twoja dieta musi być rozsądna i konsekwentna. Zerwij z wakacyjnymi nałogami - późnym śniadaniem i wieczornym podjadaniem, zrezygnuj ze słodyczy i kalorycznych napojów. Skomponuj jadłospis tak, by regularnie dostarczać sobie wszystkich niezbędnych wartości odżywczych. Tym bardziej, że zbliża się jesień, więc twój ospały organizm będzie potrzebował sporej dawki energii. Jedz częściej, ale mniejsze porcje - najlepiej 5 razy dziennie. Nie zapominaj o owocach i warzywach. Z pewnością masz świadomość, że dobrze dobrane posiłki podawane o ustalonych porach to nawet większa częsć sukcesu niż wyciskanie siódmych potów na siłowni.



O autorze

Autor: Katarzyna