Fitness Zdrowie Uroda | darmowe artykuły do przedruku

Witaj Guest

Szukaj:

urządzenia medyczne | fryzjer Poznań

Spinning - ekspresowe spalanie kalorii

Zobacz PDF | Wyświetl widoki
według: Admin
Razem odsłon: 4037
Word Count: 457
Data: Tue, 15 Feb 2011 Time: 8:51 AM

Spinning to rewelacyjny sposób na schudnięcie i poprawienie wydolności organizmu. Oferta siłowni jest dość uboga w tego typu ćwiczenia i dlatego spinning tak pokochały głównie panie, którym nie zależy na rzeźbieniu sylwetki ciężkimi ćwiczeniami i panowie, dla których mało ważne jest posiadanie dużych bicepsów i szerokiej klaty.

Dla niewtajemniczonych spinning to bardzo aktywna forma jazdy na rowerze stacjonarnym. W czasie jazdy wykonuje się szereg ćwiczeń w takt muzyki, można to nazwać takim aerobikiem na kółkach. Trening ten to szybki sposób na spalenie zbędnych kalorii, ponieważ intensywność, z jaką wykonuje się cały cykl jest bardzo duża.

Spinning najlepiej jest wykonywać w kilkuosobowej grupie, ponieważ ludzie mobilizują siebie nawzajem i rywalizacja, która się miedzy nimi naturalnie rodzi jest bardzo potrzebnym bodźcem szczególnie, gdy uprawiamy sport, by schudnąć i poprawić stan zdrowia. Oczywiście, żeby przejść całogodzinny trening spinningowy w takim tempie jak należy trzeba się do niego stopniowo przygotować, ale średnio wysportowane, zdrowe osoby nie powinny mieć z tym większego problemu. Także przed samym seansem na rowerze trzeba się odpowiednio rozgrzać i rozciągnąć, a po skończeniu trzeba pamiętać o ćwiczeniach rozluźniających, które pozwolą uspokoić mięśnie i ciśnienie krwi.

Główny trening trwa około godziny i można podczas niego stracić nawet 1000 kalorii. Więc spinning to świetna metoda na schudnięcie, bo jazda na rowerze nie obciąża tak stawów i kręgosłupa jak bieganie, a przy odchudzaniu tego typu forma ruchu jest niezbędna, ponieważ same ćwiczenia typu brzuszki czy podnoszenie ciężarów raczej tkanki tłuszczowej nie spalą, a tylko zbudują masę mięśniową pod tłuszczem.

Podczas spinningu pracuje niemal całe ciało, wszystkie mięśnie i układ kostny. Przy tego typu wysiłku poprawia się też praca serca, krew jest szybciej pompowana, a przez to lepiej odżywiane są organy wewnętrzne organizmu, mięśnie i komórki, czyli zapobiega się chorobom wieńcowym. Nie ma mowy o efekcie luźnej skóry i wiotczeniu mięśni.

Taki intensywny wysiłek fizyczny ma rewelacyjny wpływ na nasz stan psychiczny. Jak wiadomo ćwiczenia uwalniają w organizmie endorfiny zwane potocznie hormonami szczęścia. Ludzie, którzy uprawiają jakikolwiek sport są przez to bardziej optymistycznie nastawione do świata i mniej chorują.

O autorze

Autor: Majka


Ocena: 2.2