Fitness Zdrowie Uroda | darmowe artykuły do przedruku

Witaj Guest

Szukaj:

elektrokardiografy

Callanetics - intensywne ćwiczenia wyszczuplające

Zobacz PDF | Wyświetl widoki
według: Admin
Razem odsłon: 1485
Word Count: 411
Data: Mon, 14 Mar 2011 Time: 8:10 AM

Callanetics - to zestaw ćwiczeń ułożonych przez Amerykankę Callan Pinckney, który ma za zadanie ujędrnić ciało i wzmocnić sprawność fizyczną organizmu. Jest połączeniem ćwiczeń baletowych i jogi, które pani Pinckney skomponowała z myślą o swoim zdeformowanym kręgosłupie oraz chorych nogach.

Callanetics nadaje się do samodzielnego wykonywania w domu, ale tylko pod warunkiem ścisłego przestrzegania założeń metodyczno-programowych oraz po konsultacji z profesjonalnym trenerem. Szczyt popularności osiągnął w latach 90-tych i wbrew powszechnym opiniom nie jest przeznaczony tylko dla kobiet.

Składają się na niego ćwiczenia ujędrniające i wyszczuplające ramiona; modelujące brzuch, talię oraz pośladki; wzmacniające mięśnie – głównie pleców, a także nóg. Są intensywne i wymagają dobrej kondycji fizycznej, ale systematyczność ich wykonywania pozwala wysmuklić sylwetkę oraz uwidocznić mięśnie. Trening składa się z krótkich, lecz dynamicznych ruchów, wielokrotnie powtarzanych (np. 100 razy). Ćwiczenia wykonujemy 2-3 razy w tygodniu. Standardowo powinny one trwać ok. 60 minut.

Jest to pierwszy etap wykonywania callaneticsu, poświęcony głównie zrzuceniu zbędnych kilogramów. Potem przechodzimy do godziny ćwiczeń tygodniowo, zaś na końcu ograniczamy się do 15 minut treningu dziennie. Callanetics wymaga dużo samozaparcia, czasu oraz konsekwencji. Jego efekty możemy zaobserwować w przeciągu dwóch tygodni od rozpoczęcia ćwiczeń. Ramiona stają się wyrzeźbione, nogi wysmuklone, pośladki podniesione, zaś brzuch bardziej płaski. Jedna godzina ćwiczeń callanetics daje te same efekty co kilka godzin klasycznej gimnastyki lub 20 godzin aerobicu. W Polsce jedną z największych zwolenniczek callaneticsu jest Mariola Bojarska-Ferenc, znana propagatorka ćwiczeń fitness oraz zbilansowanej diety.

Przy wykonywaniu callaneticsu trzeba pamiętać o:

  • prawidłowym oddychaniu (wdech nosem, wydech ustami; należy unikać zaciskania ust),
  • odpowiedniej postawie (ustawienie stóp; właściwe ułożenie i wygięcie kręgosłupa),
  • ilości powtórzeń,
  • odpowiednim czasie powtórzeń (np. 50 lub 100 sekund),
  • kolejności (najpierw rozgrzewka; potem ćwiczenia na brzuch, nogi i biodra; na końcu ćwiczenia rozciągające).

O autorze

Autor: MagdaLena


Ocena: Jeszcze nieoceniony