Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /home/saskafit/public_html/index.php on line 42

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/saskafit/public_html/lib/safehtml/safehtml.php on line 608

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/saskafit/public_html/lib/safehtml/HTMLSax3.php on line 161

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/saskafit/public_html/lib/safehtml/HTMLSax3.php on line 163

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/saskafit/public_html/lib/safehtml/HTMLSax3.php on line 164

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/saskafit/public_html/lib/safehtml/HTMLSax3.php on line 165

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/saskafit/public_html/lib/safehtml/HTMLSax3.php on line 167

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/saskafit/public_html/lib/safehtml/HTMLSax3.php on line 168

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/saskafit/public_html/lib/safehtml/HTMLSax3.php on line 169

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/saskafit/public_html/lib/safehtml/HTMLSax3.php on line 244

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/saskafit/public_html/lib/safehtml/HTMLSax3.php on line 251

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/saskafit/public_html/lib/safehtml/HTMLSax3.php on line 260

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/saskafit/public_html/lib/safehtml/HTMLSax3.php on line 267

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/saskafit/public_html/lib/safehtml/HTMLSax3.php on line 274

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/saskafit/public_html/lib/safehtml/HTMLSax3.php on line 281

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/saskafit/public_html/lib/safehtml/HTMLSax3.php on line 289

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/saskafit/public_html/lib/safehtml/HTMLSax3.php on line 486

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/saskafit/public_html/lib/safehtml/HTMLSax3.php on line 488

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/saskafit/public_html/lib/safehtml/HTMLSax3.php on line 490

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/saskafit/public_html/core.php on line 273

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/saskafit/public_html/core.php on line 274

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/saskafit/public_html/core.php on line 4076

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/saskafit/public_html/core.php on line 4080

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/saskafit/public_html/core.php on line 4076

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/saskafit/public_html/core.php on line 4080
Pilates - odprężające ćwiczenia gimnastyczne - Fitness Zdrowie Uroda | darmowe artykuły do przedruku

Fitness Zdrowie Uroda | darmowe artykuły do przedruku

Witaj Guest

Szukaj:

Pilates - odprężające ćwiczenia gimnastyczne

Zobacz PDF | Wyświetl widoki
według: Admin
Razem odsłon: 1418
Word Count: 530
Data: Tue, 29 Mar 2011 Time: 5:51 AM

Pilates to ćwiczenia fizyczne, których twórcą był niemiecki sportowiec Joseph Pilates, który mimo wątłego zdrowia został czynnym sportowcem, a w czasach wojennych był rehabilitantem osób niesprawnych ruchowo. W ten sposób nabierał doświadczenia dotyczącego możliwości ludzkiego organizmu.

Pierwsze sale gimnastyczne powstały już w latach dwudziestych w USA, gdzie Pilates przeniósł się po wojnie. Przez lata opracowano 500 różnego rodzaju ćwiczeń, a zważając, że układane one były dla każdej grupy wiekowej i także wymyślone pod kątem osób niepełnosprawnych, pilates jest metodą bardzo bezpieczną dla wszystkich ćwiczących. Głównym założeniem twórcy było usprawnienie każdej osoby i poprawienie jej komfortu życia, poprawienie stabilności kręgosłupa i ruchowości stawów. Co ważne wysiłek, jaki wkłada się w wykonywanie tych ćwiczeń ma na celu również poprawę stanu psychicznego. Podczas ćwiczeń wytwarzają się pozytywne emocje, które przekładają się na lepsze samopoczucie i samoocenę, która z kolei ma wpływ na podejście do życia i codziennych obowiązków.

Nie trzeba chyba wspominać, że wysiłek fizyczny, jaki generują te ćwiczenia ma wpływ na sylwetkę i pozwala zrzucić zbędne kilogramy. Do tego pilates uczy prawidłowego oddychania i rozluźniania napiętych partii mięśni całego ciała. Z upływem lat od wprowadzenia tej metody pojawiły się różnego rodzaju sprzęty do ćwiczeń wspomagające tę metodę, ale twórca zalecał ćwiczenie bez użycia jakichkolwiek wspomagaczy. Największy bum ta metoda przeżywała chyba w latach osiemdziesiątych w USA, gdzie w każdym klubie fitness prowadzono zajęcia pilates, potem wyparła je moda na jogę i taniec, a zwłaszcza balet.

Laikom pilates najkrócej można opisać, jako ćwiczenia gimnastyczne, a nie aerobic, do którego potrzebna jest siła i wytrzymałość. Stworzono dwanaście złotych reguł dla ćwiczących metodą Josepha Pilatesa, a mianowicie:

  1. zawsze trzeba ćwiczenia zaczynać od rozgrzewki,
  2. nie wolno ćwiczeń wykonywać w pośpiechu,
  3. należy wsłuchać się we własny oddech i ćwiczyć według jego rytmu,
  4. należy cały wysiłek wkładać w wydech,
  5. należy kontrolować swoją postawę,
  6. w ćwiczeniach liczy się jakość, a nie ilość,
  7. należy w czasie ćwiczeń być bardzo skoncentrowanym,
  8. ważna jest regularność,
  9. wytrwałość prowadzi do efektów,
  10. mięśnie brzucha należy rozwijać powoli,
  11. ruch ramion zaczynaj od mięśni najszerszych grzbietu i czworobocznych, a nie od samych ramion,
  12. w pilatesie najważniejszą rolę odgrywa umysł, który ma kontrolować mięśnie i ich pracę.

O autorze

Autor: Maja


Ocena: Jeszcze nieoceniony