Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /home/saskafit/public_html/index.php on line 42

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/saskafit/public_html/lib/safehtml/safehtml.php on line 608

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/saskafit/public_html/lib/safehtml/HTMLSax3.php on line 161

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/saskafit/public_html/lib/safehtml/HTMLSax3.php on line 163

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/saskafit/public_html/lib/safehtml/HTMLSax3.php on line 164

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/saskafit/public_html/lib/safehtml/HTMLSax3.php on line 165

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/saskafit/public_html/lib/safehtml/HTMLSax3.php on line 167

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/saskafit/public_html/lib/safehtml/HTMLSax3.php on line 168

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/saskafit/public_html/lib/safehtml/HTMLSax3.php on line 169

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/saskafit/public_html/lib/safehtml/HTMLSax3.php on line 244

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/saskafit/public_html/lib/safehtml/HTMLSax3.php on line 251

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/saskafit/public_html/lib/safehtml/HTMLSax3.php on line 260

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/saskafit/public_html/lib/safehtml/HTMLSax3.php on line 267

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/saskafit/public_html/lib/safehtml/HTMLSax3.php on line 274

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/saskafit/public_html/lib/safehtml/HTMLSax3.php on line 281

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/saskafit/public_html/lib/safehtml/HTMLSax3.php on line 289

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/saskafit/public_html/lib/safehtml/HTMLSax3.php on line 486

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/saskafit/public_html/lib/safehtml/HTMLSax3.php on line 488

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/saskafit/public_html/lib/safehtml/HTMLSax3.php on line 490

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/saskafit/public_html/core.php on line 273

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/saskafit/public_html/core.php on line 274

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/saskafit/public_html/core.php on line 4076

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/saskafit/public_html/core.php on line 4080

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/saskafit/public_html/core.php on line 4076

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/saskafit/public_html/core.php on line 4080
Stretching - ćwiczenia rozciągające mięśnie - Fitness Zdrowie Uroda | darmowe artykuły do przedruku

Fitness Zdrowie Uroda | darmowe artykuły do przedruku

Witaj Guest

Szukaj:

gabinet kosmetyczny | apteka Gdynia

Stretching - ćwiczenia rozciągające mięśnie

Zobacz PDF | Wyświetl widoki
według: Admin
Razem odsłon: 8661
Word Count: 615
Data: Thu, 17 Mar 2011 Time: 7:17 AM

Stretching jest znany każdemu, kto choć raz pojawił się na lekcji w-f w szkole. Lekcja musiała się rozpocząć od rozgrzewki i stretchingu, czyli rozciągnięcia mięśni.

Takie ćwiczenia są potrzebne po to, by przygotować mięśnie, szkielet i układ oddechowy przed czekającym go wysiłkiem. Żaden sportowiec nie rozpocznie swojego treningu bez rozgrzewki, która ma go po prostu ochronić przed kontuzjami i skurczami mięśni. Stretching wykonuje się też po wysiłku fizycznym, ma to na celu uspokojenie ciśnienia krwi i powoduje rozluźnienie napiętych podczas ćwiczeń mięśni.

Stretching to także zestaw ćwiczeń nie tylko dla zawodowców, ale dla wszystkich, którym zależy na sprawności fizycznej. Nie trzeba uprawiać żadnego sportu, a jedynie wystarczy przez choćby piętnaście minut dziennie porozciągać się i ponapinać mięśnie, by sprawność i koordynacja ruchowa były zdecydowanie lepsza.Szczególnie tę formę ruchu powinny preferować osoby starsze lub z problemami kardiologicznymi, które nie mogą się forsować. W gabinetach rehabilitacyjnych stretching jest podstawą terapii.

Zabierając się do rozciągania mięśni w pierwszej kolejności musimy je rozgrzać, podobnie jak stawy i ścięgna. Wystarczy do tego zwykły marsz, jeśli nie ma się warunków, róbmy to w miejscu. Stopniowo należy dodawać wymachy rąk i nóg, można też robić tzw. kółka wszystkimi stawami. Każde ćwiczenie należy powtarzać kilkukrotnie, najlepiej do poczucia ciepła w każdej części ciała, dopiero wtedy można zacząć właściwy stretching. Mięśnie należy rozciągać przez około pięć sekund, z każdym razem starać się należy, by było to mocniejsze, ale na tyle, by nie sprawiało nam paraliżującego bólu, który zniechęca do dalszych ćwiczeń.

Pierwsze ćwiczenia powinny skupić się na górnych partiach ciała, czyli na rękach i klatce piersiowej. W tym celu można wykorzystać dowolną ścianę w domu, drzwi lub futrynę. Stajemy w lekkim rozkroku i opierając się wyprostowanymi rękoma na powierzchni robimy coś w rodzaju pompek. W drugim ćwiczeniu stajemy tyłem do ściany, opieramy na niej dłonie i robimy niewielkie przysiady. Kolejne ćwiczenie polega na podniesieniu jednej z rąk nad głowę, należy ją zgiąć, a drugą trzymaną za głową próbujemy rozciągać tę zgiętą trzymając za łokieć i kierujemy ją w stronę głowy. Mięśnie ud (dwugłowe i czworogłowe) i grzbietu rozciągniemy poprzez skłony. Wystarczy próbować podczas schylania się dotknąć dłońmi podłoża. Podobne ćwiczenie wykonujemy w pozycji siedzącej, próbujemy głową dotknąć kolan, a dłońmi złapać za kostki.

Kolejny etap rozgrzewki ud to przyciąganie pięty do pośladków poprzez zgięcie nogi w kolanie. Aby rozgrzać łydki należy wykonywać ćwiczenia imitujące chodzenie po schodach. Aby prawidłowo wykonywać takie ćwiczenia najlepiej początkowo zapisać się do jakiegoś klubu fitness na kilka lekcji instruktarzowych. Korzyści wynikające z tej formy ruchu są niepodważalne. Dzięki stretchingowi poprawia się kondycja fizyczna, mięśnie są mocniejsze, rozciągnięte i ukrwione, podobnie jest ze stawami, którym poprawia się zakres ruchowości i wzmacniają się ścięgna. Poprawia się koordynacja ruchowa i sylwetka.

O autorze

Autor: Maja


Ocena: Jeszcze nieoceniony